5 Jenis Makanan Mampu Kuatkan Janin ~ Minyak Kelapa Dara | Virgin Coconut Oil (VCO) - Bangi Kajang

Tuesday 5 May 2015

Jika anda bakal bergelar seorang ibu, wajib anda menjaga kandungan serta mengatur pola pemakanan.

Banyak perkara yang boleh anda lakukan dalam menjaga kehamilan. Bukan setakat bersenam dalam menjaga tubuh agar tetap berstamina dan tidak lemah, soal pemakanan juga anda perlu ambil kira. Ini adalah kerana sepanjang tempoh kehamilan, keadaan janin dan anda akan ditentukan oleh pemakanan yang diambil. Pemakanan ibu hamil sebaiknya kaya dengan protein, rendah lemak dan mempunyai vitamin yang mencukupi.

Satu hal penting yang perlu anda ketahui adalah makanan untuk menguatkan janin. Jom semak jenis-jenis makanan yang mampu menguatkan janin dalam kandungan.

1. Telur
Telur sememangnya sangat kaya dengan protein maka telur juga merupakan makanan yang baik untuk menguatkan janin dalam kandungan.

2. Kacang soya
Kacang soya merupakan salah satu makanan penguat kandungan yang sangat rendah lemak, namun memiliki kandungan protein yang cukup tinggi, sehingga dapat di manfaatkan sebagai makanan penguat kandungan. Kacang ini juga memiliki saponin, asam phytc dan isoflavon yang tinggi yang sangat baik bagi perkembangan janin dalam kandungan. Kandungan gizi dalam kacang soya dikatakan juga mampu mencegah penyakit jantung,kanser dan osteoporosis.

3. Tauhu
Penghasilan tauhu adalah daripada kacang soya,maka anda jangan ragu untuk mengambil tauhu kerana kandungan proteinnya yang tinggi dan nutrisinya sangat baik untuk tumbesaran janin dalam kandungan.

4. Yogurt
Bagi ibu mengandung,anda disarankan untuk membanyakkan makan yogurt kerana kandungan kalsium dalam yogurt yang tinggi itu bagus untuk kesihatan janin anda.

5. Ikan Segar dan Udang
Ikan mengandungi protein dan Omega 3 yang baik bagi otak, serta sebagai vitamin untuk menguatkan janin dalam kandungan. Hampir sama dengan ikan segar, udang juga memiliki protein dan kalsium yang tinggi,dan nutrisi lain di mana ia baik bagi tumbesaran kesihatan janin kandungan ibu yang sedang hamil.


**Kami disini ada produk yang terbaik bagi ibu-ibu hamil untuk mengatasi masalah yang sering dihadapi oleh ibu-ibu ketika mengandung. Oleh itu utk elakkan nya boleh amalkan MKD As-Syifa' sebagai makanan tambahan .

------------------------------------------------------

Berminat dengan produk Minyak Kelapa Dara kami...?
Dapatkan konsultasi percuma secara Whatsapp serta pembelian dengan harga promosi..

Whatsapp segera ya !! Jangan lepaskan peluang

✚ Sila whatapps untuk info lebih lanjut >>  Nurul 011-2612 0912
✚ Dapatkan MKD As-Syifa' dengan Tawaran Istimewa Promosi Harga 2 SET sementara ianya masih ada !
✚ PM kami >>https://www.facebook.com/messages/minyak.kelapa.dara.bangi.kajang


Ikhlas dari,
Nurul
Minyak Kelapa Dara As-Syifa'
Rawatan Alternatif Pilihan Anda

Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,

0 comments:

Post a Comment