Ketahui Pantang Larang Pemakanan Buat Ibu Hamil ~ Minyak Kelapa Dara | Virgin Coconut Oil (VCO) - Bangi Kajang

Monday 4 May 2015

Mana-mana wanita hamil, tak kira hamil muda ataupun tua,makanan berzat sangat penting kerana ia sangat mempengaruhi kesihatan ibu dan janin.Sebagai ibu, sudah pasti anda mahu bayi yang dilahirkan sihat. Jadi, sebab itulah para ibu hamil perlu menjaga pemakanannya.

Pemakanan ibu hamil perlu sesuai dengan keperluan zat sepanjang kehamilan baik dari segi jenis, kualiti dan kuantitinya.Ibu hamil perlu makan makanan bernutrisi yang berzat. Ibu hamil sebaiknya tidak mengambil makanan dan minuman boleh membahayakan diri serta janin.

Berikut Pantang Larang Pemakanan Ibu Hamil yang perlu anda ketahui:

> Makanan Setengah Masak & Mentah
Ibu hamil dinasihatkan tidak makan makanan yang mentah atau kurang setengah masak. Makanan seperti itu besar kemungkinan mengandungi bakteria serta virus yang boleh mempengaruhi kesihatan anda dan juga bayi.

> Pengambilan Seafood
Di dalam seafood terkandung omega-3 yang baik bagi bayi. Namun, anda perlu menghindari makanan laut dengan merkuri tinggi kerana ia boleh merosakkan otak bayi.Selain itu, jauhi juga makanan seperti ikan yu, ketam, udang, king mackerel dan ikan salmon.

> Kafein
Pengambilan kafien bagi ibu hamil boleh membuatkan bayi anda lahir dengan kekurangan berat badan.Meskipun ada kopi yang tidak mengandungi kafein, pengambilan yang berlebihan tetap kurang baik untuk kesihatan ibu hamil.

> Teh Herba
Minuman ini sebenarnya cukup menyihatkan. Tetapi sifatnya boleh berubah dan menjadi berbahaya jika diambil dengan kadar berlebihan. Ibu hamil tidak disarankan minum teh dari bunga ‘chamomile’.

> Minuman Keras
Segala jenis minuman keras bersifat beracun untuk bayi. Jadi hindari minuman keras ketika sedang hamil.Ia boleh menyebabkan sindorm alkohol pada janin dan boleh merosakkan otak janin.

> Susu Dan Keju Yang Tidak Diproses
Susu dan keju yang tidak diproses sebaiknya tidak diminum oleh ibu hamil kerana besar kemungkinan ada bakteria yang bersarang di dalamnya. Lebih baik anda minum susu jenis lain yang lebih jelas menyihatkan.

> Makanan Yang Sudah Terlalu Lama Dimasak
Pantang larang pemakanan ibu hamil yang seterusnya ialah tentang makanan yang sudah terlalu lama dimasak dan dibiarkan pada suhu ruang lebih kurang dua jam.Selain itu, elakkan makan kembali lebihan makanan yang ada.

> Kacang Tanah
Hindari pengambilan kacang tanah sepanjang tempoh kehamilan kerana ia boleh menyebabkan alergi pada bayi di kemudian hari dan juga berbahaya kepada bayi yang belum lahir.


**Kami disini ada produk yang terbaik bagi ibu-ibu hamil untuk mengatasi masalah yang sering dihadapi oleh ibu-ibu ketika mengandung. Oleh itu utk elakkan nya boleh amalkan MKD As-Syifa' sebagai makanan tambahan .

----------------------------------------------------------------

Berminat dengan produk Minyak Kelapa Dara kami...?
Dapatkan konsultasi percuma secara Whatsapp serta pembelian dengan harga promosi..

Whatsapp segera ya !! Jangan lepaskan peluang

✚ Sila whatapps untuk info lebih lanjut >>  Nurul 011-2612 0912
✚ Dapatkan MKD As-Syifa' dengan Tawaran Istimewa Promosi Harga 2 SET sementara ianya masih ada !
✚ PM kami >>https://www.facebook.com/messages/minyak.kelapa.dara.bangi.kajang


Ikhlas dari,
Nurul
Minyak Kelapa Dara As-Syifa'
Rawatan Alternatif Pilihan Anda

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

0 comments:

Post a Comment